Galeria

Zapraszamy na nasz kanał YouTube: https://www.youtube.com/@stowarzyszenieparkon7011

Tai- chi

W treningu stosuje się praktyki poprawiające zdolności motoryczne człowieka: kondycyjne (siłę, wytrzymałość i szybkość) i koordynacyjne (równowaga, reakcja, orientacja, różnicowanie parametrów ruchu, rytmizacja, stabilność gibkość i sprzężenie).

Osoby cierpiące na chorobę Parkinsona uczą się synchronizacji ruchu kończyny górnej z kończynami dolnymi, co jest nieodzownym elementem wielu czynności.

Ćwiczący decyduje o stopniu trudności ćwiczenia, gdyż to on decyduje o kącie zgięcia stawów i zakresie ruchu.

Osoba ćwicząca uczy się poruszać w sposób płynny.

Aktywność fizyczna opóźnia narastanie zaburzeń ruchowych w chorobie Parkinsona i wydłuża funkcjonalną niezależność chorego ponieważ prawidłowo zaprogramowane ćwiczenia działają neuroprotekcyjnie, opóźniając postęp choroby.

Ćwiczenia zmniejszają ryzyko upadku, zarówno poprzez poprawę równowagi funkcjonalnej i sprawności fizycznej, a także poprzez zmniejszenie lęku przed upadkiem.

Świadome napinanie konkretnych grup mięśniowych podczas spokojnego ruchu sprzyja tworzeniu nowych szlaków nerwowych w mózgu, co jest niezwykle ważne przy istniejących w chorobie Parkinsona uszkodzeniach istoty czarnej.

Zajęcia z wielkim oddaniem prowadzi Anna Wojciechowska. Są dostosowane do możliwości osób o specjalnych potrzebach

„Mózg i demencja. Jak budować system wsparcia i opieki, gdy jednocześnie chorują dwa pokolenia?”

16 Marca 2021, 15:30-20:00 (Wtorek) odbędzie się konferencja na temat zaburzeń neuropoznawczych. Poniżej informacje zamieszczone na stronie EVENEA . Organizacji tego ważnego wydarzenia podjęła się FUNDACJA DEMENTIA ACTION ALLIANCE POLSKA. Zapraszamy do wysłuchania wykładów, podczas których Teepa Snow i dr Jaroslaw Woroń opowiedzą o tym skrywanym za milczącym smutkiem problemie dotykającym aż 50% naszych seniorów. Możemy i powinniśmy wiedzieć więcej na ten temat.

Poniżej adres strony gdzie można dokonać rejestracji: https://app.evenea.pl/event/860449-1/?fbclid=IwAR34vDfcRqhq8SSrkUTSxeOccFaiUGUNeRmkplrK_xGiakLtuPdGgs7Q7SA

PAKIET SZYTY NA MIARĘ

Z wielką radością odebraliśmy dziś potwierdzenie wyróżnienia PAKIET SZYTY NA MIARĘ. Wkrótce pochwalimy się jakie wsparcie zostało dla nas przeznaczone. Czekamy z niecierpliwością! Dziękujemy. Gratulujemy innym beneficjentom!

6 wskazówek dla osób angażujących osoby z chorobą Parkinsona i neurodegeneracyjnymi chorobami mózgu w działania kulturalne

1. Słuchaj i rozmawiaj. Poznaj uczestników zajęć i posłuchaj, co mówią o swojej chorobie. Dowiedz się jakie mają potrzeby, ponieważ mogą one być podstawą motywacji uczestnictwa. Przedstaw też swoje potrzeby jako prowadzącego i poszukajcie punktów wspólnych. Empatia może okazać się ważnym elementem wsparcia podczas działań
w obszarze kultury. Ważne są bezpośredniość kontaktu, wzajemne zaufanie
i bezpretensjonalność. Warsztaty, spotkania, działalność artystyczna powinny wzbudzać
w uczestnikach zwyczajną radość.

2. Pasje i dzieciństwo. Prowadząc zajęcia opieraj się na mocnych stronach, pasjach uczestników – każdy może odnaleźć obszar, w którym czuje się bezpiecznie, kompetentnie
i się spełnić. Dzielenie się własną pasją zaraża uczestników. Odwołuj się też do doświadczeń z dzieciństwa, gdzie placem zabaw była nieskrępowana, nieograniczona wyobraźnia.

3. Droga, a nie jedynie cel. Jeśli znajdzie się na to przestrzeń, warto zmienić perspektywę
z destynacji na podróż – czasem ważniejsze jest bycie w procesie i relaksacja (rozluźnienie zarówno ciała jak i umysłu) niż efekt w postaci wydarzenia. Efekt warsztatów jest „skutkiem ubocznym”. Istotą jest spotkanie i czas spędzony razem, w kreatywny, aktywizujący sposób. Ważne jest też odprężenie emocjonalne i budowanie więzi w grupie uczestników. Wspólne tworzenie jest szansą na poznawanie siebie nawzajem i swoich pasji, co sprawia,
że uczestnicy mają szansę spotkać bratnią duszę, a grupa staje się źródłem wsparcia.

4. Prowadź i daj się prowadzić. Staraj się pamiętać, że jako prowadząca/ prowadzący, nie zawsze jesteś na stałe z daną grupą. Możesz tę grupę wesprzeć, ale to uczestnicy są jej bazą. Prowadzący mogą proponować, pomagać w odkrywaniu czegoś nowego i otwieraniu się na to. Ważne jest, aby dostrzegać różne zdolności u różnych osób – istotna jest szeroka oferta artystyczna, pozwalająca każdemu znaleźć dla siebie metodę, w której najbardziej się odnajduje albo która przynosi najlepsze efekty (przy bardzo różnych postaciach i stopniu zaawansowania choroby to zrozumiałe). Niemniej jednak, warto namawiać uczestników do eksperymentów.

5. Wolność. Wolność to podstawa działań. Uczestnik zawsze może odmówić, zrezygnować. Każda interpretacja jest właściwa. Nie istnieje coś takiego jak „złe” wyobrażenie, czy „złe” zrozumienie zadania. Każda interpretacja jest właściwa, bo jest osobista. Szanuj sposób ekspresji każdego uczestnika.

6. Dystans i radość. Zachowaj dystans do siebie i do własnej „twórczości”. Nie zawsze musi być to dzieło sztuki, choć warto na to liczyć. Dzięki włączeniu w proces powstawania kultury, uczestnicy mogą odkryć radość tworzenia, której nie zastąpi uczestniczenie w kulturze
w roli widza.

Skip to content